广告客户影响美国媒体倾向

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
9,874
荣誉分数
1,243
声望点数
373







约翰

@JohnDoe1284495

·
4h

在过去六个月中,即使受到对北京在西方的虚假宣传工作的严格审查中,由中国共产党宣传部控制的英文报纸向美国媒体公司支付了近200万美元的印刷和广告费用。 这家宣传机构本周根据《外国代理人注册法》提交给司法部,《中国日报》在2020年5月至2020年10月期间向《华尔街日报》和《洛杉矶时报》支付了

Down-pointing triangle



Image


1

18

47







约翰

@JohnDoe1284495


Replying to
@JohnDoe1284495
超过85,000美元的广告费用。 《中国日报》还向《外交政策》杂志,美国《金融时报》等分别支付了100,000美元,223,710美元和132,046美元的广告费用。 该媒体共支付了总计1,154,666美元的印刷费,其中包括《洛杉矶时报》的110,000美元,《休斯顿纪事》的92,000美元和《波士顿环球报》的76,000美元。
 

livingeverywhere

你删贴,就说明你特别害怕我说的,相信JB和贺锦丽真赢8100万选票的人,基本上有认知障碍,离他们远点
注册
2008-08-02
消息
9,874
荣誉分数
1,243
声望点数
373

The Wall Street Journal, Washington Post Among Newspapers Paid Millions by Beijing-Controlled News Outlet to Publish Propaganda this Year​

November 23, 2020 Admin
looking-for-news_840x480.jpg

Find what drives you at Beaman Auto!








by Chuck Ross​


An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.
China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).
China Daily also paid Foreign Policy magazine $100,000, The Financial Times, a U.K.-based newspaper, $223,710, and $132,046 to the Canadian outlet Globe & Mail for advertising campaigns, according to the filing.
DCNF_logo-300.jpg
The Beijing-based outlet paid several newspaper companies a total of $1,154,666 for printing costs, including $110,000 to the Los Angeles Times, $92,000 to The Houston Chronicle and $76,000 to The Boston Globe.
Overall, China Daily spent more than $4.4 million on printing, distribution, advertising and administration expenses over the past six months, according to the FARA filing.
China Daily, which is controlled by the Chinese Communist Party’s State Council Information Office, its propaganda agency, has for years paid newspapers and magazines in the U.S. and other Western countries to publish advertorials designed to look like legitimate news articles.
China Daily paid The Washington Post more than $4.6 million from late 2016 through October 2019, according to a FARA disclosure China Daily filed in June.
The Journal received $6 million for advertorials from 2016 through April 2020, according to the disclosure.
So far in 2020, The Journal has received $461,489 in advertising revenue from China Daily.
China Daily’s inserts, which are entitled “China Watch,” have typically offered a pro-Beijing spin regarding the Chinese economy, Chinese culture or China’s geopolitical views.
The Journal, which maintains a website of its sponsored China Daily content, includes numerous articles first published by China Daily touting Beijing’s handling of the coronavirus pandemic, which originated in Wuhan last year.
Apple CEO: China Getting Outbreak Under Control” is the title of one article on the Journal’s site.
Several articles are critical of U.S. officials who have accused the Chinese government of misleading the West about the pandemic, and allowing the virus to spread globally.
Trump’s China Remark Rebuked” and “US Spin On Virus’ Name Condemned” are the headlines of two articles on the Journal’s site.
The Journal has not published any articles on its sponsored page since July. China Daily’s FARA filing does not list any payments to the newspaper since the month ending June 30, 2020.
Some American newspapers have cut ties with China Daily in response to the criticism of the pay-for-print arrangements. The Washington Free Beacon reported in August that The New York Times quietly scrubbed its website of advertorials it had published as part of a deal it had with China Daily.
In February, the State Department designated China Daily and four other Beijing-controlled news outlets to be “foreign missions,” which treats them the same as foreign embassies because of their close ties to the Chinese government.
The Wall Street Journal did not respond to a request for comment about its relationship with China Daily. The Los Angeles Times also did not respond to a request for comment.
– – –
Chuck Ross is a reporter at Daily Caller News Foundation.
Photo “Looking for News” by Brian Kerrigan CC3.0.


 

向问天

日月神教光明左使
VIP
注册
2012-09-04
消息
58,955
荣誉分数
10,703
声望点数
1,273
资本主义,这些太正常了。
 
顶部